デザイン企画
デザインプロデュース
ディスプレイデザイン
新商品のプロモーションではなく、ブランドそのもののプロモーションとして企画された。
ほぼ、毎月の更新で約1年間行った。毎月、日本の伝統技術に携わる人、著名なアーティストに協力して頂き話題性も豊富であった。
小刻みな動き、意外性のある動き、心理的に気になる動きを多用して一般の方達に写真を多く撮られたプロジェクトでもあった。
一年にも渡るプロジェクトは今でも続く良いチーム、という副産物も生んでくれた。
Planning & Produce of design: KENICHI OTANI
Display design: KENICHI OTANI
All photography by Nacasa & Partners Inc.
Heading the developing project of new shops and promotion events.
In charge of making concepts, architectural and interior design, graphical design, SP strategy/implementation, leasing tenants and overall project accountability ( especially creative direction ).
Some of the Projects are the flagship-shop-building for the world of the arfred dunhill on Dec. 2007 in Ginza, Tokyo, the flagship shop in the Omotesando-Hills in Aoyama(2006), the event at the Stage of ISETAN Shinjuku on the ground floor(2005), and the window display of the Omotesando-shop and Hilton Osaka-shop.(2005-2006)